Week 15

10 december 2018 - Chiclana de la Frontera, Spanje

Hallo allemaal, daar ben ik weer.

Even terug naar vorige week want ik was namelijk iets vergeten te vertellen..

Vorige week zijn we nog op bezoek geweest bij de stage van Maud, Lotte en Loes. Zij lopen stage op een kinderopvang. Omdat onze baas ook die van hun is was dit makkelijk te regelen en konden we een keer een kijkje nemen hoe het hier gaat in de kinderopvang.

Toen we daar aankwamen zag het er al heel kleurrijk uit met allemaal leuke gekleurde hekjes en dingetjes. Kindjes die buiten aan het spelen waren en allemaal achter elkaar aan renden. Toen we binnen kwamen lieten Maud, Lotte en Loes hun groepen zien. Dit waren 3 kleine groepen, de babygroep, kindjes van 1-2 jaar en een groep van 3-4 jaar.

We zagen gelijk al dat het hier anders was dan in Nederland. Na mijn idee geen tot weinig regeltjes, kleine speelruimte, geen slaapruimte (dus gewoon in de groep zelf) kindjes die elkaar duwen of krassen zonder dat er iets van werd gezegd en ga zo maar door. Wel vond ik het heel leuk dat ze echt alles op de hoogte van de kindje hadden staan zoals kleine tafeltjes en stoeltjes. Maar of het ergonomisch werken is.. dat is een ander verhaal.

We vonden het erg leuk om een keertje een kijkje te nemen in een ander bedrijf, zo zagen we niet alleen de ouderen zorg op onze stage.

Maar nu even over afgelopen week.

Toen we maandag op stage aankwamen waren mijn collega's erg gehaast aan het werk want er kwam een docent langs. Deze kwam een cursus geven aan onze collega's. Toen Puck en ik ons afvroegen waar dit dan over zou gaan zei ik voor de grap "misschien komen ze nu eindelijk met steunkousen of een tillift". Hier wordt namelijk gewoon nog zonder materialen gewerkt.

De presentatie was nog geen minuut bezig en het ging al over til technieken. Ze kregen verschillende manieren te zien over hoe het wel en niet moest. Ook even later kwam de tillift inderdaad ter spraken. Wij vertelde dat in Nederland alles met de tillift wordt gedaan. Dat vonden ze erg goed! (in de gang staat er gewoon eentje, waarom gebruiken ze die dan niet?)

Na deze cursus ben ik een stukkie wijzer geworden van een aantal uhm ja hoe zal ik het noemen.. interessante til technieken. Laten we het erop houden dat ik mijn ogen heb uitgekeken over hoe ze de mensen hier allemaal optillen.

Dinsdag hadden we nog een cursus maar dat ging meer over oefeningen die je kon doen voor als je last had van je rug. Ook hier hebben we het weer over de verschillen gehad in Nederland.

Donderdag ben ik samen met Marly en Michelle een strandrit gaan maken. Eerst met de paarden door een prachtig natuur gebied en daarna lekker over het strand uitwaaien. Wat was ik hier aan toe zeg! Na 4 maanden niet te hebben gereden had ik de dag erna wel enorm veel spierpijn.

Afgelopen weekend heb ik het rustig aan gedaan. Veel gebeld met het thuisfront en vooral heel veel op het balkon gelegen. De laatste dagen hebben we veel dagen van 23 graden gehad. Wie had dat nou gedacht in december.

Zaterdag weer even het huis opgeruimd en gepoetst en op tijd naar bed voor de volgende dag. Puck heeft het afgelopen weekend bezoek gehad en zijn zondag met zijn 3e een dagje naar Sevilla geweest.

Dat was het wel weer van deze week. We hebben nog 1 werk weekje te gaan en dan zit het er alweer op voor ons.

Tot volgende week weer!