Week 13

26 november 2018 - Chiclana de la Frontera, Spanje

Hallo lieve lezers,

Deze week was het anders dan normaal. Puck en ik hebben deze week middag diensten gedraaid. Normaal beginnen we om 9 uur maar deze week om half 4. Lekker uitslapen dus!

We hadden er erg veel zin in om is te kijken hoe de middag dienst eruit zou zien, wat doen de cliënten overdag? hoe laat eten ze? hoe laat gaan ze naar bed en ga zo maar door.

Toen we op stage aankwamen waren onze collega's al druk bezig met het verschonen van de 'luiers'. Deze krijgen ze 2 om in de middag, dat vond ik erg raar. Maar dit legde ze ons uit waarom, zo hoeven ze s'nachts de cliënten niet wakker te maken en kunnen ze de onderste luier er tussenuit halen. Best slim toch??

Eigenlijk is de middag dienst precies het zelfde, de cliënten doen activiteiten met de ergotherapeut, we geven de mensen eten en ipv dat we de mensen s'ochtends uit bed halen leggen we ze er s'avonds in.

Wij dachten de mensen eten hier op Spaanse tijden en gaan laat naar bed, maar nee.. 6 uur eten en na het eten gelijk naar bed. Dit was voor ons dus even omschakelen omdat we niet hadden verwacht dat we ze in bed zouden moeten leggen.

Toen we de mensen naar bed brachten keken we eerst even mee hoe hun het hier doen. Pyjama aan en in bed, meer niet. Dat moest ons wel lukken, zo hebben Puck en ik eerst samen gedaan en later in de week het alleen geprobeerd.

Eerder vertelde ik over een agressieve man op mijn stage, hij zat woensdag weer vastgebonden in zijn stoel. Daar was hij het duidelijk niet mee eens en verplaatste zich door de kamer terwijl hij vast zat aan de stoel. Hij was van alles met zijn schoenen aan het doen, aan, uit en weer opnieuw. Wij dachten dat hij ons iets wou vertellen dus maakte hem los van zijn stoel.

Hij mompelde iets en zei dat ik mee moest lopen. Eerst bleef ik staan omdat ik hem niet begreep, toen draaide hij zich om en maakte een gebaar dat ik mee moest lopen. Toen we in zijn kamer aankwamen pakte hij de schoenen van zijn kamer genoot waardoor Puck bedacht dat hij misschien andere schoenen aan wou hebben. Dit bleek ook zo te zijn. Toen we zijn schoenen lieten zien knikte hij heel zachtjes ja.

Toen we terug waren bij de rest kwam dezelfde man bij ons aan tafel zitten bij de ergotherapeut. Ik pakte een balletje en begon deze naar hem te rollen, in de hoop dat ik hem niet terug kreeg tegen mijn hoofd. Hij reageerde hier goed op en rolde het balletje terug. Ik vroeg of hij het leuk vond en knikte weer heel zachtjes ja.

Toen ik het balletje een keertje na hem stuiterde deed hij mij na, dat was natuurlijk een stuk leuker. Later een 2e balletje erbij en Puck ging mee doen waardoor hij naar 2 personen moest rollen.

Later in de week kregen Puck en ik de taak om bij de cliënten hun suiker te prikken. We kregen een bakje met naaldjes en een lijst waar de we uitslagen op moesten schrijven.

Omdat mijn ander stages 4x een dagbesteding is geweest is dit voor mij allemaal nieuw. Ik heb een leuke werkweek gehad met veel nieuwe dingen. Maar vanaf volgende week gaan we gewoon weer de ochtend diensten draaien.

Afgelopen weekend heeft Puck bezoek gehad waardoor ik een weekendje zonder haar was. Ik ben toen samen met Marly en Michelle op pad gegaan en zijn lekker uiteten geweest.

Zondag heb ik mijn dag gevuld door het poetsen van het huis en lekker mijn serie te kijken. Zo kwam Puck weer thuis in een schoon huis. En konden we na een weekendje haar te hebben missen weer gezellig samen wat doen.

Met nog 3 werkweekjes op de teller begint het einde in zicht te komen en kunnen we gaan aftellen. Nog 24 nachtjes slapen en dan zie ik jullie allemaal weer!!

Kusjes en veel liefs van mij xx

1. Mariet van Mol:
    26 november 2018
    Ik heb straks goede hulp als dit voor mij nodig is. Leuk hoe jullie dit goed doen Groetje Oma