Week 1

1 september 2018 - Chiclana de la Frontera, Spanje

Hola!

Tijd voor een verhaaltje over hoe week 1 is verlopen.

Om 7.00 vlogen we richting Spanje dus het was een vroeg begin van een nieuw avontuur. Toen we aankwamen in Spanje werden we meteen goed ontvangen door een Nederlands stel die voor ons een appartement en een stageplek hebben geregeld. Zij brachten ons gelijk naar het appartement en vertelde wat dingetjes over Chiclana de la Frontera, het dorpje waar we kwamen te wonen.

Bij aankomst van ons appartement stonden gelijk onze onder buurmeisjes op ons te wachten, deze 2 leuke meiden namen ons meteen mee naar het strand.

De volgende dag zijn we gewoon is wat rond gaan kijken, waar zitten alle winkels en hoe komen we in het centrum.

Maandag op dinsdag nacht zijn Marly en Michelle aan gekomen, onze 2 andere klasgenootjes. We zijn de volgende dag met hun samen boodschappen gaan doen zodat hun het centrum ook wisten te vinden.

We zijn al snel in contact gekomen met 2 andere meiden die hier al een aantal maanden zitten en zijn toen met z'n 8e gezellig cocktails gaan drinken aan het strand.

Woensdag hebben we een kennismaking met stage gehad, wat werden we hier toch open ontvangen door iedereen! We hebben ons voorgesteld en alles in orde gemaakt zodat we maandag 3-9-18 kunnen starten met onze stage.

Donderdag zijn we gezellig naar het strand gegaan om even af te koelen in de zee. Het was gelukkig een mooie dag om op het strand te liggen want de dag erna was de Lavante heel sterk. (Een harde warme wind die hier over Spanje heen waait)

Afgelopen nacht zijn we met alle meiden opstap gegaan in een club bij het strand. Het is wel heel anders dan in Nederland maar wat was dit een gezellige avond!

Morgen is Michelle jarig dus gaan we gezellig een dagje door Cádiz lopen, een stadje hier verderop.

Dit was mijn eerste week in Spanje, zoals jullie lezen heb ik het ook heel erg naar mijn zin hier! Ik zal jullie een beetje op de hoogte houden met deze blog zodat jullie al onze avonturen mee krijgen hier in het zonnige Spanje.

Hasta luego!