Week 3

15 september 2018 - Chiclana de la Frontera, Spanje

Hallo, welkom in week 3.

Na een leuk weekendje met z'n alle is het begin van een nieuwe stage week weer in zicht.

Maandag begonnen we weer om 9.00u, we haalde de mensen naar beneden en deden de dingetjes die we standaard doen, van het helpen bij eten tot het helpen bij de fysio. Deze werkdag was ook niet heel speciaal maar wel weer heel leuk.

Dinsdag zijn we met 20 cliënten een dagje weg geweest. Met z'n alle in een grote bus onderweg naar ?? Puck en ik hadden geen idee. We kwamen aan in een haven hier paar min verderop. Daar zijn we eventjes het kerkje in gelopen en een rondje gelopen over de haven. Weer terug de bus in en door naar de volgende locatie. Op deze locatie gingen we wat eten. Het was een plek waar ze het zout uit de zee haalde. Voor het eten gingen we eventjes bij de diertjes kijken, deze liepen hier gewoon los rond. Eventjes de lieve ezel aaien en dan naar binnen voor het eten. Wat was dit een leuke en gezellige dag met alle cliënten en collega's.

Even iets over mijn stage.. ik loop stage in een verzorgingstehuis voor ouderen. Deze doelgroep is best wel breed. Ze zijn dan misschien wel allemaal oud en/of dementerend maar ze hebben allemaal wat. De ene is nog maar 60 jaar en woont in dit huis doordat hij verlamd is geraakt en niet meer voor zichzelf kan zorgen, de ander is al 106 jaar en kan nog redelijk veel zelf. Een aantal mensen zijn zo ver terug in hun dementie en zijn weer terug naar hun baby tijd. Maar er is ook een man die heel agressief is.

Deze man kan zomaar op je afstappen en tegen je beginnen te boksen, hij slaat je of probeert je aan de kant te beuken. Dit was dus wel eventjes schrikken wanneer je ineens een tik tegen je arm aan kreeg. Gelukkig weten onze collega's dat hij zo is en proberen ons erbij te helpen.

In het begin probeerde ik ook niet teveel bij hem in de buurt te komen zodat ik zo min mogelijk met hem contact had, tot dat ik werd gevraag hem te helpen met zijn eten. Dit ging ik natuurlijk proberen alleen liet hij al snel merken dat hij het niet wou.

Later in de week lag er een vrouw te slapen in haar stoel, en werd ons gevraagd of we haar eten wouden geven. Maar dit was sondevoeding, wat hier gewoon nog handmatig met een spuit in een slangetje wordt gespoten.

Dit was voor ons weer iets nieuws wat we nog nooit eerder hadden gedaan. Ofja ooit een keer geoefend op school maar nog nooit hadden toegepast in de praktijk.

Verder zijn we deze week een dagje naar San Fernando geweest en zijn we met alle meiden gaan uiteten. Zondag hebben we het huis weer lekker schoongemaakt en de rest van de dag aan het strand gaan liggen.

Prima te doen hier!

Nou dit was het denk ik wel weer voor deze week, tot de volgende!