Week 6

10 oktober 2018 - Chiclana de la Frontera, Spanje

Hallo allemaal, hier nog mijn blog van vorige week.

Na een week met slecht weer begon deze week weer met veel zon en warm weer.

Vorige week ging het heel slecht met een bewoner, helaas hebben we daar afscheid van moeten nemen. In dit werk gebeurt dit wel vaker maar maakt toch indruk. Maandag is er ook meteen een nieuwe bewoner gekomen, ze was erg onrustig en wou elke keer 'naar huis'.

Dinsdag ochtend begon mijn dag met het wassen van een man van 106 jaar. Nog nooit had ik eerder een persoon gewassen. Ofja.. hier heb ik mijn collega's een paar keer geholpen maar dit deed ik nooit op mijn vorige stage's. Ik vond het erg leuk om te doen alleen was het wel lastig omdat mijn collega's er nu niet bij stonden en meneer ook nog een katheter had. Maar hij hielp mij er goed bij en vertelde duidelijk wat hij allemaal wou hebben. Mooi om te zien hoe zo'n oude man nog zo fit is en zo van de kleine dingetjes kan genieten.

Ook woensdag begon mijn dag met het wassen van een vrouw alleen was het vandaag iets anders dan normaal. Deze vrouw is terminaal en zit in haar laatste fase van haar leven. Tijdens het wassen moest ik haar hoofd ondersteunen omdat ze dat zelf niet meer kon. Dit was best een heftige ervaring om te doen, maar ook wel een mooie ervaring om dit nog voor haar te kunnen doen. Tijdens het aankleden zag ik ook voor de eerste keer decubitus plekken. Deze werden verzorgd op haar rug.

Donderdag werden we uitgenodigd om bij onze baas s'middags te komen lunchen. Dit was erg lief van ze. Toen we bij hem thuis aankwamen stonden de andere 3 Nederlandse studenten ook bij hem in de tuin. Zij werken bij zijn andere bedrijf in de kinderopvang. Het was erg gezellig met zijn alle en hebben veel gegeten, want dat zijn ze hier gewend in de middag. Na een vol opgeschept bord heerlijke paella kwamen ze nog aan met kip, tortilla en salade en een ijsje als toetje. Pfoe wat was het toch lekker!

Vrijdag hebben we onze werkweek afgesloten met de andere meiden in een lekker  tapas tentje.

Zondag zijn Puck en ik samen naar Vejer gegaan. Een klein oud wit stadje verderop. Hier hebben we een beetje rondgelopen, gegeten en wat foto's gemaakt. Toen we de bus naar huis wouden pakken zijn er 3 bussen niet op komen dagen.. mañana mañana. Toen hebben we maar de taxi naar huis gepakt, want of hij nog zou komen was voor ons de vraag.

Deze week is weer voorbij gevlogen en was weer super leuk en interessant.

Tot volgende week, adios!