Week 7

14 oktober 2018 - Chiclana de la Frontera, Spanje

Buenas tardes!

Leuk dat jullie mijn blog weer komen lezen. Vandaag een verhaaltje over mijn 7e week hier in Spanje.

We hebben weer een nieuwe bewoner bij ons op stage, maar deze bewoner is anders dan de andere. Het is een man van 35 jaar met een dochtertje van 2. Deze man is van de 3e verdieping naar beneden gevallen. Dit betekend dat hij zowel lichamelijk als geestelijke compleet beperkt is. Meneer heeft een tracheostoma, maagsonde en een katheter.

Toen we op stage aankwamen werd ons meteen verteld van de nieuwe bewoner.  We gingen bij hem in het 'dokterskamertje'  toen de verpleegkundige bezig was met zuurstof toedienen. De verpleegkundige legde ons uit dat als we hem horen hoesten we haar meteen moeten roepen en allemaal handschoentjes en een mondkapje moeten dragen. Dit is net voor ons maar voor hem, zo kunnen we geen infecties naar hem overbrengen.

We hebben mee gekeken hoe hij werd verzorgd. Omdat hij zelf helemaal niks meer kan en hij best een grote man is, wordt dit met 3 man personeel gedaan. Alle collega's wisten ook niet goed wat er allemaal gebeurde waardoor het best een rommelige dag was.

Ook al heb ik vaker met gehandicapten gewerkt vond ik dit toch best lastig om te zien. Een man van 35 jaar die nu 2 jaar samen met zijn vrouw gelukkig is van een dochtertje die ineens zo beperkt is. Ze zien geen oplossing meer voor hem..

Ohja vrijdag hadden we lekker een dagje vrij ivm een nationale feestdag. We zijn 's avonds gezellig gaan uiteten, hebben cocktails gedronken en zijn lekker opstap geweest. Dit was al weer eventjes geleden.

Verder ben ik heel erg benieuwd hoe het morgen zal zijn op stage. Heeft iedereen zijn draai weer gevonden en hoe gaat het met de nieuwe bewoner?

Ik hou jullie op de hoogte!

Groetjes en dikke knuf hier uit Spanje x

1. Anke:
    15 oktober 2018
    Wat superleuk om allemaal te lezen Guus! Ik ben echt mega super giga trots op je! Wa bende toch een stoer vrouwke! 😘