Week 8

25 oktober 2018 - Chiclana de la Frontera, Spanje

Hallo allemaal,

Een beetje laat maar hier is hij dan, mijn blog van week 8!

Vorige week heb ik op stage veel geholpen bij de fysio, maar nu veel bij de nieuwe man. Omdat hij heel zijn armen en handen verkrampt naar zich toe trekt, hebben we geprobeerd zijn armen en vingers te strekken. Dit ging erg moeizaam omdat zijn spieren helemaal niet mee werken. Na veel geduld en vaak proberen lukte het eindelijk om zijn armen en vingers te strekken en opnieuw in zijn spalk te doen. Ik merk dat het elke dag steeds een stukje beter gaat. Natuurlijk zien we niet veel vooruit gang maar gaat het wel wat soepeler. Dit wordt nu elke ochtend bij hem gedaan om zo zijn spieren te laten bewegen.

Verder hebben we op stage niet veel speciaals gedaan en was het een “normale” week. Die weer heel snel voorbij vloog

Zaterdag zijn Puck en ik naar Sevilla gegaan. We hadden daar een hostel geboekt zodat we daar een nachtje konden blijven slapen. Want Sevilla is te groot om in een dag te bekijken. Het was erg slecht weer.. we zijn begonnen met het zoeken naar een paraplu. Maar belandden al snel in de winkels en zijn gaan shoppen. Na goed zoeken vonden we een paraplu en hebben we de rest van de dag veel gebruik van gemaakt.

Na de lunch zijn we door gelopen naar ons hostel, waar we de sleutel kregen en onze spullen achter konden laten. We zijn daarna naar het aquarium gegaan, een groot gebouw met verschillende aquariums. Hele kleine visjes, zeepaardjes, kwallen en haaien.

Daarna zijn we nog even door Sevilla gelopen en hebben we savonds in een klein tentje wat gegeten. Daarna nog een paar cocktails en optijd naar bed, de volgende dag moesten we weer op tijd het hostel uit.

Zondag hebben we lekker ontbeten in het centrum en zijn we weer verder gelopen richting de kathedraal en het paleis van Sevilla. Dit was erg mooi om te zien, alleen zijn we er niet in geweest. Toen we doorliepen naar Plaza de España kwamen we aan met een gesloten poort.. maar toen zijn we via de zijkant gelopen om te kijken of die poort wel open was. Maar nee.. alles zat pot dicht, politie stond bij het hek en niemand mocht erin. Daar sta je dan “het” park van Sevilla waar je toch wel naar toe moet gaan en dan is het dicht..

We zijn toen maar terug gelopen richting de bushalte want de bus vertrok alweer bijna. Na 32 km te hebben gewandeld waren we toch wel erg moe van deze 2 leuke dagen.

Ondanks dat we zoveel hebben gelopen, pijn aan onze voeten hadden en we plaza de España niet hebben gezien. Hebben we een super fijn weekend achter de rug

Bij mijn foto’s heb ik nog wat foto’s van dit leuke weekendje. Ga ze gerust maar eens bekijken.

Groetjes en tot snel! Xx

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Mariet van Mol:
    25 oktober 2018
    Het is wel mooi zeg in Sevilla ,wel jammer van de regen,op het werk gaat het ook wel goed hè? Moet jij voor school ook verslagen maken. Anders kun je toch niet alles onthouden wat je hebt gedaan in die maanden. En spreek je al Spaans?